OLD TEAM NEW TIM

SYTUACJA WYJŚCIOWA

Tim to jeden z liderów hurtowego rynku elektrycznego i elektrotechnicznego. Jubileusz 25-lecia istnienia firmy okazał się momentem ogłoszenia rewolucyjnej zmiany – dynamicznego, strategicznego wejścia w e-commerce z jednym systemem zamówień i centralnym magazynem. To absolutnie pionierski – pierwszy na taką skalę – ofensywny ruch w branży.

WYZWANIE

Dokonać syntezy nowego systemu wartości marki, wizualizując go w postaci nowego systemu brandingowego. Stworzyć nowy wizerunek marki i system identyfikacji właściwy dla nowego pola działania i nowych kompetencji firmy. Odróżniający ją swoim designem od dotychczasowych przykurzonych wzorców dominujących w kategorii hurtowni elektrycznych. Jednocześnie ważne było, aby rozwiewać obawy dotychczasowych Klientów związane z wprowadzanymi zmianami, zapewnić o profesjonalizmie, bezpieczeństwie, a przede wszystkim wygodzie rozwiązań i całego nowego modelu działania firmy. Uwiarygodnić, że nowy Tim to wielka zmiana na lepsze.

ROZWIĄZANIE

Nowe logo Tim i nowy system identyfikacji odnoszący się w całości do nowego modelu działania firmy, oparliśmy na serii piktogramów ilustrujących user experience sklepu internetowego i zintegrowanego systemu logistycznego. Pozostawiliśmy żółto-czarną kolorystykę silnie kojarzoną z branżą techniczną, tworząc nową typografię inspirowaną ruchomymi rolkami linii taśmociągów magazynowych i szablonami stosowanymi do znakowania skrzyń transportowych. Uzupełniliśmy je skróconą wersją logotypu w postaci sygnetu używanego też jako znak aplikacji. Całość pozwoliła na silne wzmocnienie brandingowe Tim jako nowoczesnej marki, która przestaje być jedną z wielu hurtowni, stając się sprawną nowoczesną maszyną handlową opartą na zintegrowanych systemach informatycznych i logistycznych.

Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Manager projektu:
Marcin Jurczak
Designer:
Wojtek Mierowski, Sławek Barcz
DTP:
Jacek Stankiewicz
Realizacja:
2014
Klient:
Tim
Sektor:
e-commerce
Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Manager projektu:
Marcin Jurczak
Designer:
Wojtek Mierowski, Sławek Barcz
DTP:
Jacek Stankiewicz
Realizacja:
2014
Klient:
Tim
Sektor:
e-commerce

e-commerce