POGORIA

SYTUACJA WYJŚCIOWA

Wyzwaniem był rebranding Centrum Handlowego Pogoria, który miał stać się wytyczną kierunku zmian w przestrzeni architektonicznej budynku. Głównym celem szeroko rozumianej zmiany było ożywienie przestrzeni publicznej w tym punkcie Dąbrowy Górniczej, który wyznacza CH Pogoria i przylegające do niego tereny (plac przed budynkiem, charakterystyczna kładka dla pieszych, park i tereny zielone).

ROZWIĄZANIE

Nazwa Pogoria pochodzi od kompleksu zbiorników wodnych Pogoria, jednego z ulubionych miejsc odpoczynku mieszkańców Zagłębia. Krągłości liter to nawiązanie do kręgów rozchodzących się na wodzie, motywu wykorzystanego także w starym logo i widocznego w kolistym układzie placu i budynku. Wprowadzenie całej gamy żywych kolorów i używanie powtarzalnych kształtów (ćwierć- i półokręgów) stało się rozwiązaniem dla systemu identyfikacji. Ten z kolei posłużył współpracującym z nami architektom jako podstawowy motyw w planowaniu i aranżacji przestrzeni centrum.

EFEKT

Efektem jest spójność systemu identyfikacji oraz projektów i aranżacji architektonicznych odpowiedzialnych za ożywienie przestrzeni publicznej w obrębie centrum. Elementy wystroju wnętrza i mała architektura – wszystko to zostało zaprojektowane na bazie charakterystycznych elementów systemu identyfikacji. Także przestrzeń publiczna wokół CH Pogorii zyskała plac zabaw oraz aranżacje terenów zielonych inspirowane rozwiązaniami naszego systemu. W ten sposób zrealizowany kompleksowy proces zrewitalizował tę część miasta i spotkał się z uznaniem mieszkańców oraz przedstawicieli władz Dąbrowy Górniczej.

Zobacz więcej na Behance

Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Manager Projektu:
Matylda Tyszkiewicz
Designer:
Wojtek Mierowski, Sławek Barcz
Projekty i wizualizacje 3D:
Sławek Barcz
DTP:
Sławek Barcz, Jacek Stankiewicz
Firma współpracująca w zakresie architektury:
Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
Klient:
Jantar Investments Sp. z o.o. (Pogoria)
Realizacja:
2014-2015
Sektor:
retail
Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Manager Projektu:
Matylda Tyszkiewicz
Designer:
Wojtek Mierowski, Sławek Barcz
Projekty i wizualizacje 3D:
Sławek Barcz
DTP:
Sławek Barcz, Jacek Stankiewicz
Firma współpracująca w zakresie architektury:
Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
Klient:
Jantar Investments Sp. z o.o. (Pogoria)
Realizacja:
2014-2015
Sektor:
retail

retail