POGORIA
SYTUACJA WYJŚCIOWA
Wyzwaniem był rebranding Centrum Handlowego Pogoria, który miał stać się wytyczną kierunku zmian w przestrzeni architektonicznej budynku. Głównym celem szeroko rozumianej zmiany było ożywienie przestrzeni publicznej w tym punkcie Dąbrowy Górniczej, który wyznacza CH Pogoria i przylegające do niego tereny (plac przed budynkiem, charakterystyczna kładka dla pieszych, park i tereny zielone).
ROZWIĄZANIE
Nazwa Pogoria pochodzi od kompleksu zbiorników wodnych Pogoria, jednego z ulubionych miejsc odpoczynku mieszkańców Zagłębia. Krągłości liter to nawiązanie do kręgów rozchodzących się na wodzie, motywu wykorzystanego także w starym logo i widocznego w kolistym układzie placu i budynku. Wprowadzenie całej gamy żywych kolorów i używanie powtarzalnych kształtów (ćwierć- i półokręgów) stało się rozwiązaniem dla systemu identyfikacji. Ten z kolei posłużył współpracującym z nami architektom jako podstawowy motyw w planowaniu i aranżacji przestrzeni centrum.
EFEKT
Efektem jest spójność systemu identyfikacji oraz projektów i aranżacji architektonicznych odpowiedzialnych za ożywienie przestrzeni publicznej w obrębie centrum. Elementy wystroju wnętrza i mała architektura – wszystko to zostało zaprojektowane na bazie charakterystycznych elementów systemu identyfikacji. Także przestrzeń publiczna wokół CH Pogorii zyskała plac zabaw oraz aranżacje terenów zielonych inspirowane rozwiązaniami naszego systemu. W ten sposób zrealizowany kompleksowy proces zrewitalizował tę część miasta i spotkał się z uznaniem mieszkańców oraz przedstawicieli władz Dąbrowy Górniczej.
Zobacz więcej na Behance
- Dyrektor strategiczny:
- Mariusz Przybył
- Dyrektor kreatywny:
- Wojtek Mierowski
- Manager Projektu:
- Matylda Tyszkiewicz
- Designer:
- Wojtek Mierowski, Sławek Barcz
- Projekty i wizualizacje 3D:
- Sławek Barcz
- DTP:
- Sławek Barcz, Jacek Stankiewicz
- Firma współpracująca w zakresie architektury:
- Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
- Realizacja:
- 2014-2015
- Sektor:
- retail
- Dyrektor strategiczny:
- Mariusz Przybył
- Dyrektor kreatywny:
- Wojtek Mierowski
- Manager Projektu:
- Matylda Tyszkiewicz
- Designer:
- Wojtek Mierowski, Sławek Barcz
- Projekty i wizualizacje 3D:
- Sławek Barcz
- DTP:
- Sławek Barcz, Jacek Stankiewicz
- Firma współpracująca w zakresie architektury:
- Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
- Realizacja:
- 2014-2015
- Sektor:
- retail