MBANK – THE MOST MODERN MOBILE BANK

Projekt został nagrodzony złotym medalem w konkursie Transform 2014 w Londynie w kategorii „Best corporate rebrand following a merger or acquisition”. Przeczytaj więcej o międzynarodowym sukcesie BNA.

SYTUACJA WYJŚCIOWA

BRE Bank, BRE Private, Multibank, mBank były czterema niezależnymi, specjalistycznymi bankami należącymi do jednej grupy bankowej BRE Group – trzeciej co do wielkości na rynku w Polsce. BRE był typowym bankiem dla firm, BRE Private działał jako wealth management, Mutlibank dla zamożnych Klientów, a mbank był typowym bankiem internetowym. mBank (według metodologii Brand Z) był najsilniejszą polską marką – miał charakter kultowy (love brand), był uwielbiany za kwestionowanie establishmentu finansowego.

WYZWANIE

Przekształcić nieefektywną multibrandową architekturę marki BRE (house of brands) w uniwersalny bank wykorzystujący brandname i potencjał brand equity mBanku (branded house). Z czterech różnych specjalistycznych banków o świetnej reputacji zrobić jeden nowoczesny bank uniwersalny o zróżnicowanej tożsamości, dostosowanej do różnych segmentów. Wykreować system identyfikacji, który swoim designem odzwierciedlałby innowacyjność banku i jego oferty. Zachować kultowość i charakter banku, całkowicie zmieniając jego profil i zasięg.

ROZWIĄZANIE

Pochwyciliśmy esencję banku symbolizowaną kolorowym kwiatkiem i przekuliśmy ją w nowoczesny, wielobarwny system identyfikacji (kod paskowy) odzwierciedlający nową wizję banku (perfekcyjny skaner różnych potrzeb finansowych różnych grup i mikrosegmentów). Zmiksowaliśmy (1) pasiak łowicki z (2) kodem paskowym jako symbolicznym skanerem potrzeb finansowych Polaków oraz (3) wstęgą orderową (baretką), która symbolizuje hasło pozycjonujące grupy BRE – „wyróżniają nas ludzie”. Zrezygnowaliśmy z jednego logo eksponującego dominację hegemona finansowego na rzecz wielości logotypów-piktogramów demonstujących, jak bank każdorazowo dostosowuje się do sytuacji i potrzeby swoich Klientów.

Zobacz więcej na behance.

Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył, Wojtek Mierowski
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Designer:
Wojtek Mierowski, Marcin Zaborski
DTP:
Jacek Stankiewicz
Klient:
Grupa BRE Bank
Realizacja:
2013-2014
Nagrody:
2014 Rebrand 100, 2014 Transform, 2014 KTR
Sektor:
finanse
Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył, Wojtek Mierowski
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Designer:
Wojtek Mierowski, Marcin Zaborski
DTP:
Jacek Stankiewicz
Klient:
Grupa BRE Bank
Realizacja:
2013-2014
Nagrody:
2014 Rebrand 100, 2014 Transform, 2014 KTR
Sektor:
finanse

finanse