KASPI BANK

WYZWANIE

Bank Kaspijski, szósty bank w Kazachstanie, wyglądający i zachowujący się jak za czasów przynależności tego kraju do ZSRR. Bardzo specyficzny kulturowo i politycznie rynek, „demokracja autorytarna” (sic!), dominacja banków państwowych – niejako z „nakazu”. Przejęty przez inwestora strategicznego (Barings Vostok) chce zostać najlepszym bankiem komercyjnym w Kazachstanie.

ROZWIĄZANIE

By dokonać rebrandingu, który Bank Kaspijski zamieniłby w bank narodowy, sięgnęliśmy do znanego każdemu Kazachowi motywu petroglifów – rysunków naskalnych, których nagromadzenie w Kazachstanie jest największe na świecie. Stworzyliśmy system nowoczesnych motywów – petroglifów i uwspółcześniliśmy i uprościliśmy nazwę do Kaspi Bank. Wzmocniliśmy kolor czerwony, który jest kolorem wiodącym tradycyjnego kobiecego stroju weselnego panny młodej w Kazachstanie.

REZULTATY

Z szóstego banku w Kazachstanie na najistotniejszych parametrach: lokat i kredytów komercyjnych, Kaspi Bank – Bank of Kazachstan stał się obecnie pierwszym bankiem w Kazachstanie.

Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył, Wojtek Mierowski
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Designer:
Wojtek Mierowski
Design architektury:
Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
DTP:
Jacek Stankiewicz, Tomasz Woody Borawski
Klient:
Bank Kaspijski
Realizacja:
2007-2009
Sektor:
finanse
Dyrektor strategiczny:
Mariusz Przybył, Wojtek Mierowski
Dyrektor kreatywny:
Wojtek Mierowski
Designer:
Wojtek Mierowski
Design architektury:
Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
DTP:
Jacek Stankiewicz, Tomasz Woody Borawski
Klient:
Bank Kaspijski
Realizacja:
2007-2009
Sektor:
finanse

finanse