KASPI BANK
WYZWANIE
Bank Kaspijski, szósty bank w Kazachstanie, wyglądający i zachowujący się jak za czasów przynależności tego kraju do ZSRR. Bardzo specyficzny kulturowo i politycznie rynek, „demokracja autorytarna” (sic!), dominacja banków państwowych – niejako z „nakazu”. Przejęty przez inwestora strategicznego (Barings Vostok) chce zostać najlepszym bankiem komercyjnym w Kazachstanie.
ROZWIĄZANIE
By dokonać rebrandingu, który Bank Kaspijski zamieniłby w bank narodowy, sięgnęliśmy do znanego każdemu Kazachowi motywu petroglifów – rysunków naskalnych, których nagromadzenie w Kazachstanie jest największe na świecie. Stworzyliśmy system nowoczesnych motywów – petroglifów i uwspółcześniliśmy i uprościliśmy nazwę do Kaspi Bank. Wzmocniliśmy kolor czerwony, który jest kolorem wiodącym tradycyjnego kobiecego stroju weselnego panny młodej w Kazachstanie.
REZULTATY
Z szóstego banku w Kazachstanie na najistotniejszych parametrach: lokat i kredytów komercyjnych, Kaspi Bank – Bank of Kazachstan stał się obecnie pierwszym bankiem w Kazachstanie.
- Dyrektor strategiczny:
- Mariusz Przybył, Wojtek Mierowski
- Dyrektor kreatywny:
- Wojtek Mierowski
- Designer:
- Wojtek Mierowski
- Design architektury:
- Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
- DTP:
- Jacek Stankiewicz, Tomasz Woody Borawski
- Klient:
- Bank Kaspijski
- Realizacja:
- 2007-2009
- Sektor:
- finanse
- Dyrektor strategiczny:
- Mariusz Przybył, Wojtek Mierowski
- Dyrektor kreatywny:
- Wojtek Mierowski
- Designer:
- Wojtek Mierowski
- Design architektury:
- Magda Paryna, Maciek Chorążak - Smart Metropolitans
- DTP:
- Jacek Stankiewicz, Tomasz Woody Borawski
- Klient:
- Bank Kaspijski
- Realizacja:
- 2007-2009
- Sektor:
- finanse