BNA WYGRYWA GRAND PRIX EFFIE AWARDS 2015!
bna/14 Oct 2015

Podczas Gali Effie Awards 2015, branża reklamowa uhonorowała najbardziej efektywne kampanie komunikacji marketingowej 2014 r. Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – Grand Prix otrzymały: BNA, Scholz & Friends, ZenithOptimedia Group, za kampanię #DZIEJESIEWPOLSCE przygotowaną dla Wirtualnej Polski.
Wirtualna Polska zawsze cieszyła się dosyć dużą popularnością, jednak zajmowała pozycję za Onetem, który był liderem kategorii portali horyzontalnych. WP postrzegana była jako marka mało nowoczesna i nieaspiracyjna. Celem rebrandingu oraz kampanii była poprawa wizerunku i osiągnięcie pozycji lidera portali horyzontalnych.
BNA zaprojektowało nowe logo adekwatne do nowej misji redefiniującej dotychczasową formułę platformy internetowej w medium nie tylko w pełni informacyjne, ale również kompetentnie komentujące i kreujące rzeczywistość. Stworzyliśmy konceptualne logo pozbawione barier, bo otwarte na przekształcenia – manifestujące iście online’ową szybkość reagowania na zmieniającą się rzeczywistość.
By zakomunikować zmiany w portalu Scholz & Friends przygotowało także kampanię: „Wszystko co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce”. Na podstawie aktualnych wydarzeń powstało dziesiątki komunikatów w telewizji, radiu, prasie, outdoorze oraz internecie, które na bieżąco komentowały rzeczywistość z typowym, polskocentrycznym stemplem #dziejesiewpolsce. Internauci szybko pokochali nowe logo i podchwycili hasło kampanii, a WP stała się liderem wśród portali horyzontalnych.
„Ostatnie lata były w Polsce okresem wspaniałym, ale i pełnym skrajnych emocji. Nawiązując do budującego się poczucia dumy nas wszystkich z nas samych, zupełne nowe medium postawiło na zupełnie nową odsłonę. Bardzo odważna kampania, a czasami wręcz ryzykowna, na światowym poziomie i będąca naprawdę nowym otwarciem. Zmieniła i odświeżył markę – dała jej nowe życie. To też pierwsze tak widoczne wyróżnienie dla świata nowych technologii i nowych mediów.” – uzasadniało jury, przyznając BNA, Scholz & Friends i ZenithOptimedia Group złote Effie w kategorii „Media, kultura i rozrywka”, oraz nagrodę Grand Prix.

